fredag den 30. august 2013

Hades - Hvem er jeg?





Hej dødelige !:). Mit navn er Hades, som på oldgræsk betyder 'den usynlige'. Jeg er dødsrigets gud (herskeren over de dødes genfærd). Jeg bor i grækernes dødsrige, som er det skumle, tågede og kolde underverden. Mit palads vogtes af min store hund 'Keberos' med de tre gruelige hoveder, hvor jeg bor sammen med min 'rædsomme' kone Persefone. Min rolle er at overvåge, at de døde ikke vender tilbage jorden, og bringer alting i uorden; jeg holder noget af det hæsligste en græker ved væk. EHHHHHH !!!!




En lille detalje af mig hvor jeg sidder i mit palads fra et maleri. I kan finde dette maleri på et museum som hedder Antikensammlungen, Munchen, Tyskland.

Her ser i min vagthund 'Keberos' og jeg der står sammen, som en statue. Vejen ud af mit dødsrige bliver vogtet af 'keberos', der er venlig når nogen træder ind, men bidsk, når man vil ud.

















Et billede hvor i ser min vagthund 'Kerberos' og står sammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar